Het vegetarisk höstsoppa!

En kommentar
Fick soppan en höstig fredag hos min svägerska.
Den var den godaste soppa jag ätit på länge!
Liv gillade den oxå, så de var ju ett väldigt bra betyg!
 
Så nu i veckan tillagade jag den här hemma o den va lika populär 
Bönchili med koriander
1. Hacka 1st gullök, 250gr morötter & 1st zucchini. Hetta upp olivolja i en stekgryta. Fräs lök o grönsaker tillsammans med 2 pressade vitlöksklyftor.
2. Rör ner 1msk socker, 1msk torkad oregano, 0,5msk torkad rosmarin, 1tsk spiskummin, 1 tärning grönsaksbuljong o 1 pkt passerade tomater. Koka ca 10min.
3. Blanda ner 1 pkt borlottibönor (finns på Hajen) o 1pkt kidneybönor (avrunna och sköljda), 2,5dl vatten, 2msk balsamvinäger, 1msk kinesisk soya o 0,5msk sambal oelek i grytan. Koka upp. 
Smaka av med salt o peppar.
4. Strö en ask koriander (finns i frysdisken) över grytan.
5. Servera med gräddfil, pressa en limeklyfta över soppan o ha nybakat bröd till.
(Jag körde på ostquasadillas till). 
 
Tack Anna för denna goda soppa! 
 
1 Anonym:

skriven

Kul att du gillade den.