Fyra nyanser av grått.

Kommentera
Denna veckan har börjat med MINST fyra nyanser av grått.
Inte mitt väder alls. Drar ner humöret o energin mer än jag vill.
Men vi har fått en rätt så hyfsad start på veckan trots det gråa vädret.
 
Igår var det födelsedagslunch på Kurorten där vi firade svärfar. Supergott o mysigt! 
Idag blev det mysigt besök i Surte.
På vägen dit somnade en trött liten tjej.
Mössan som kom med posten idag kom verkligen till sin rätt med blundande ögon. 
Liv har fått ett eget rum nu. 
Ikväll är det tredje natten för henne i sin säng i sitt rum.
Timmarna som hon har sovit i ett sträck har plussats på för varje (båda två) natt som varit! (vällingen kan vara en bidragande faktor).
Jag jublar!!
Men inatt hade vi en nattduell på ca 2h (03.30-05.30).
Duellen slutade med att jag o Liv stod vyssnades på balkongen i mörkret. Endast fågelkvitter, duggregn, lätt sus i träden samt ett tidningsbud kunde höras. Det var inte ens kallt att stå där.
Nästan mysigt, eller kanske mer rofyllt. 
Liv somnade efter ca 10min ute i friska luften. 
Den friska luften har en märklig effekt på den lilla sessan.
Hon kan vara jätte orolig eller super arg inomhus, men så fort vi kommer ut så blir hon lugn.
Precis som om hon drar en suck av lättnad; "Äntligen!"
Jag kan inte annat än att hålla med henne. 
Naturen o friska luften är härlig. Avkopplande. Läkande. Skön. 
 
Helgen som var kunde vi njuta av det härliga vårvädret, bla med grill i trädgården hos Lena & Dan. 
Våren visade sig då från sin bästa sida. Underbart! 
Snart är solen här igen.